
Tudnivalók
Tudnivalók, tennivalók a haláleset bekövetkezésekor:
Lakáson történő elhalálozásnál értesíteni kell a háziorvost vagy az ügyeletes orvost, aki elvégzi a halott vizsgálatot és intézkedik a halott elszállításáról. Községekben célszerű a halott szállításhoz a későbbi temetkezési szolgáltatót kérni. E tényt, valamint a temetés módját (hamvasztás, temetés) az orvossal tudatni kell.
Községekben a halott vizsgálati bizonyítványt a háziorvos állítja ki. Amennyiben hamvasztásra kerül sor boncolás nélkül, az illetékes ÁNTSZ tisztiorvosa engedélye is szükséges és csak ezután lehet anyakönyveztetni az elhunytat.
Kórházi elhalálozás esetén, a kezelő osztályon át kell venni az elhunyt személyi tárgyait, ugyanitt kezdeményezhető a boncolástól való eltekintés, amelyhez a patológiai osztály vezetőjének és a főigazgató engedélyére is szükség van.
A halott vizsgálati bizonyítványt a patológiai osztály állítja ki.
Külföldön történt halálesetnél az elhunyt hazaszállítását, eltemetését személyes megkeresésre vállaljuk.
Rendőrségi eseteknél ( baleset, öngyilkosság ) a halott vizsgálati bizonyítványt és a temetési engedélyt a boncolást követően az eljáró rendőrkapitányság állítja ki. Pusztaszabolcs vagy más településeken történt halálesetnél is átvállaljuk a teljes ügyintézést és szállítást. Községekben a helyi és egyházi szokások szerint, a család kívánságának megfelelően bonyolítjuk le a temetéseket.
Szolgáltatásaink
- díjtalan tanácsadás felvilágosítás
- ügyintézés a kórházban a felvételi irodán és a kórbonctanon
- tisztiorvosi és rendőrségi engedélyek beszerzése
- anyakönyveztetés és a szükséges iratok beszerzése
- újsághirdetés, köszönetnyilvánítás, gyászértesítő
- koszorúk biztosítása díjtalan kiszállítással
- halott szállítás, öltöztetés, koporsó kereszt, fejfa, urna, sírásás, ravatalozás,
- polgári búcsúztatás és gépzene szolgáltatás biztosítása
- egyházi szertartás intézésében szükséges közreműködés
- hamvasztás, és hamvak szállításbelföldi halott szállítás
- virág, élő virág,
- koszorúkötés
- exhumálás, sírhely meghosszabbítás intézése
Szükséges okiratrok
Az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának beszerzéséhez az alábbi dokumentumokra van szükség:
- Az elhunyt személyazonossági igazolványa és lakcímkártyája, külföldi állampolgár esetén útlevele
- Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- Ha az elhunyt házas, akkor a házassági anyakönyvi kivonata
- Ha az elhunyt elvált, akkor a válás tényét igazoló bírósági végzés
- Ha az elhunyt özvegy, akkor a házastárs halotti anyakönyvi kivonata
- Az orvos által kiállított Halottvizsgálati Bizonyítvány és statisztikai lap
Továbbá a meglévő sírhelybe történő temetésekhez, illetve hamvak elhelyezéséhez az alábbi dokumentumokra, adatokra lehet szükség:
Meglévő sírhely, urnafülke esetén a sírhely száma és a sírba temetett elhunyt neve, a temetés időpontja
Ha az elhunyt nyugdíjas volt, akkor a hozzátartozóknak könnyebbséget jelent – mivel munkatársaink lejelentik a Nyugdíjfolyósító Intézet felé a halálesetet – ha a temetés megrendelésekor magukkal hozzák, a
Nyugdíjas igazolványt, ami tartalmazza a nyugdíjas törzsszámot
Esetlegesen ha a fent felsorolt dokumentumok közül bármelyik hiányzik, cégünk rövid határidővel beszerzi azt